donderdag 26 juli 2012

RecyKleren met Lina en Jolly

Lina en Jolly zijn niet m'n vriendinnetjes maar de patroontjes die ik heb gebruikt ;-)

De Jolly hebben jullie al eerder voorbij zien komen, deze heb ik gemaakt in maat 110, ik vind het een erg fris rokje geworden. Bij gebrek aan stof heeft de binnenkant van de tailleband een ander kleurtje gekregen maar eigenlijk vind ik dat wel zo leuk.

En dan is ook de eerste Lina een feit, ook gemaakt dus van allerhande (kringloop)shirts. Het was even een probeerseltje maar het is leuk om te maken, dus er gaan er vast nog meer volgen.

De afgelopen 2 dagen heb ik samen met de kinderen doorgebracht in het zwembad. Terwijl ik heerlijk onder een boom in de schaduw wat tijdschriften lag te lezen hebben de kids zich fijn vermaakt in het water. Hoe bestaat het, moeders in de schaduw, maar wél verbrand heeee. Ik heb ongeveer 10 minuten op de rand van het zwembad gezeten.... moet dus wel dan gebeurd zijn, mijn rug voelt niet fijn zo tussen de schouderbladen. En natuurlijk was ik wel ingesmeerd! Hoewel de kids graag weer naar het zwembad willen, wordt het vandaag een thuisdagje. Het zwembadje in de tuin staat nog, we moeten wel even de vliegen eruit vissen eerst haha. De wasmachine moet nodig aan en vanmiddag wil ik in de schaduw ook eens verder met de give-away... met die hitte waren mijn inspiratiecellen enigszins lamgelegd.
Eventjes geduld hoor dames, het komt heus goed :-)

xxx Syl

21 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een superleuke creaties heb je weer gemaakt, je kunt echt wel een kledinglijn beginnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er leuk uit! Heel vrolijk en fleurig:) Groetjes Judith♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh, heel leuk! Vooral je shirt is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja Syl, over een kledinglijn zou ik ook eens nadenken dan. Heb je geen webwinkeltje? echt leuke spullen die jij in elkaar steekt..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow! Ik ben dol op je rokje!!! Kun je die ook in 'grote mensenmaat' maken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er ook aan gedacht, is vast niet moeilijk. Ik heb laatst een Hema rok als basis gebruikt. Maar met 2 extra stroken eronder heb je een Jolly haha ! Voor grote meisjes heb je ook best veel stof nodig.

      Verwijderen
  6. Wow jij bent nog steeds lekker bezig, fantastisch gecombineerde stofjes, Leuk rokje, leuk shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wowwww wat een allergave kleerjes heb je gemaakt ...ja kijk maar uit met deze zon...gewoon gevaarlijk blijkt nu wel...balen zeg

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke creatie, top van recycleren, ongelooflijk hoe je het doet!Smeren, smeren en nog eens smeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op mijn beurt kijk ik mijn ogen uit naar jouw ge-wel-dige rokken (die met die klaprozen... zucht)
      enne.... ja mevrouw... ik zal smeren.... dat deed ik al maar ik ga vandaag een laag van een dikke centimeter opdoen. Gisteren in de tuin aan de give-away bezig geweest... vandaag weer zwembad. By the way, welke maat draagt jouw meisje?

      Verwijderen
  9. Mijn eerste Joly ligt geknipt klaar, nu nog in elkaar krijgen :-) Jou exemplaren zijn weer schitterend! En ik heb mijn eerste kledingstukken liggen om te recycleren, je enthousiasme werkt aanstekelijk! Veel brainstormplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sylvia,
    Zou jij s.v.p. voor mij de werkbeschrijving van het DIY uiltje willen inscannen en naar mij mailen? Ik ben nl. het origineel kwijtgeraakt met het ter ziele gaan van mijn laptop. Dan hoef ik hem niet weer opnieuw te bedenken. Alvast bedankt als je het wilt doen.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke rokjes heb je gemaakt super!!!

    Ai, verbrand... ik heb deze week ook veel in de schaduw doorgebracht, maar wel genoten hoor zo lekker buiten te zijn. Mijn uitdaging heb ik even stilgelegd... vanmiddag toen de lucht dichtsloeg ben ik weer begonnen :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ineens trok het dicht hè vanmiddag, ik was net op tijd vertrokken bij het zwembad.
      Ik ben ook achter de machien gedoken, met jouw Heleentje bezig, man man dat rimpelen... maar daar ben ik nog niet eens want mijn draad breekt steeds, zo irritant. Klopt het wel dat die onderste strook echt MEEEEEEGA is.... nou, morgen maar in elkaar zetten , dat moet wel gaan lukken hoop ik.

      Verwijderen
  12. da's precies een persoonlijke interpretatie van het merk Desigual, knap!!!
    dat is ergerlijk hè, als uw draad steeds breekt of iets anders, dan zou ik zo dat stikmachien door 't raam gooien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahahaha zeker, dat stomme apparaat ! Hij moet voor onderhoud, zoveel is zeker. En mijn lockmachine ook maar eerst even sparen tjonge da's duur dat onderhoud... maar ja nu kan ik er niet veel mee.... pffffft gedoetjes....
      Ik heb mezelf aangemeld op je blog, je schrijft grappig ;-)

      Verwijderen
  13. Wat heb je weer zalig gerecykleerd. Echt helemaal super dat rokje. Ik ben voor mezelf al wat t-shirts etc aan het verzamelen om eens een gokje uhm rokje te wagen ;).
    Nu nog moed verzamelen ;) en plaats maken op tafel om te naaien hihi. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...