dinsdag 24 januari 2012

Over Ponnen en Pinautomaten

Geef Christian een kartonnen doos en hij zal er uuuuuuuuuren zoet mee zijn. Er worden wenkbrauwen gefronst, de tong gaat uit de mond, doos gaat op de kop en weer terug, gereedschap erbij en voila...
vanaf nu hebben we op de Zaanse Zolder een eigen pinautomaat.
Ik vind dat superhandig, want nu hoef ik niet meer naar de bank. En deze automaat is ook heel vriendelijk, hij praat terug. Doe uw pinpas in de gleuf, even wachten hoor, ja wat wilt u hebben. Doe maar 50 euro..... okee even wachten hoor, kijk in de andere gleuf, daar ligt 50 euro. Ik doe ook centen hoor, maar ik moet het eerst even opschrijven. Als jij dan zegt wat je wilt, dan krijg je dat ook.
Handig toch ?!



Soms heeft een kind even een oppepper nodig, Christian heeft zo een periode (ikzelf trouwens ook).
Afgelopen zaterdag had zijn voetbalclub Hercules een zaalvoetbal toernooi. Alle F-teams werden door elkaar gehusseld en nieuwe teams samengesteld. Voor de gelegenheid voetbalde Christian zaterdag bij Manchester City. Zo leuk om die knullen te zien voetballen en het werd beloond want mijn kerel werd met zijn team kampioen. Zo trots was hij op zijn medaille én gouden beker ! Op de foto zie je dus een Herculiet ín Ajax-tenue, spelende voor Manchester City.... volgt u nog?
Dit kwam even op een heel goed moment. Zie je wel mannetje dat ook jij dingen goed kunt en dat wij heel erg trots op je zijn...


Ik zou zó graag willen dat het leven voor hem wat eenvoudiger zal zijn, dat ie wat steviger in zijn schoenen staat en niet meer zo onzeker is. Dit remt hem af, in het dagelijks leven, in het leren op school, in omgang met andere kinderen en dat doet soms pijn om te zien. We helpen hem waar we kunnen maar we moeten ook loslaten, hij moet het zelf doen. Hij wil niet ánders zijn dan andere kinderen. En wij moeten hem ervan doordringen dat hij goed is zoals hij is. Dat het vervelend is om niet goed te kunnen horen en dat het niet raar is dat je daar heel moe van wordt en dan je concentratie verliest. Maar dat het niet erg is dat je daardoor niet altijd goed kunt leren. Je hoeft geen professor te worden, als je maar gelukkig bent.

Ik spring van de hak op de tak geloof ik...

Dit jurkje lag al een paar maanden klaar.... op het zoompje na dan, erg eigenlijk dat dat dan blijft liggen. Ik kwam het tasje afgelopen weekend tegen en heb het jurkje toch maar even afgemaakt. Ik heb een Hema jurkje nagetekend.
Laura trok 'm gisteren aan : ooooooh mam, wat heb je een gave nachtjapon gemaakt, zo lekker zacht....
uuuuuh ach je hebt ook gelijk, dit is beter als nachtpon... een bijna-12 jarige gaat natuurlijk geen bloempjes meer aantrekken als jurk.... hoe dom kan een moeder zijn haha !

Nou, een nachthemd erbij dus !

Groetjes van Syl

26 opmerkingen:

  1. Schitternd je eigen pinautomaat!!! Wat heeft hij dat leuk bedacht joh!!!!

    En ja .... jurkje wordt nachtpon ... maar ze is er blij mee meis hihihihihihi!

    Vervelend dat je knulletje zo onder zijn onzekerheid gebukt gaat. Het is wat je zegt meis, je kunt hem helpen tot op zekere hoogte, hem de handvaten aanreiken, maar hij zal het ook zelf moeten doen. Moeilijk hoor!
    Maar kijk hem trots wezen met zijn medailles .... schitterend toch!!!!!!

    Ik herken het wel van Leon zijn zoon. Die gaat ook gebukt onder onzekerheid (zeg maar door verkeerde invloeden van buitenaf) en het is moeilijk er doorheen te prikken en te laten zien dat hij het wel kan, wel de moeite waard is, enzovoorts.

    Sterkte meis. En je oppeppertje komt er over een paar daagjes aan - de bloggersdag - dus dat wordt genieten!!!!!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Moos voor deze oppepper, lief.
      Ik hoor iedereen maar over bloggersdag.... what's going on..... mis ik nu iets ?

      Verwijderen
    2. Oeps ... ik dacht dat je naar de Bloggersdag ging meis .... aankomende zaterdag .... *bloos*

      Verwijderen
    3. ik wist niet eens dat het bestond haha

      Verwijderen
    4. Dan moet ik even op plan B overstappen en je op een andere manier oppeppen .... wordt vervolgd hihihihihi......

      Verwijderen
  2. Ohhh wat leuk, mag ik komen pinnen bij jou?

    Ik vind het jurkje heel erg mooi ....!

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. handig zo een pinautomaat in huis ... spaart een hoop geloop en als ie dan ook nog zo beleefd is :o) helemaal super!

    en die jurk ... waarom zou een meid van 12 geen bloemen mogen dragen? ik drag ze toch ook ... bloemen zijn best volwassen hoor! Maar ach ja, wat doe je hé als ze daar zelf niet van overtuigd zijn lol.
    Ik onthou alvast in mijn achterhoofd dat bloemen en 12 jaar not done zijn lol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloemetjes zijn suf mam......
      tja..... maar als nachthemd vindt ze het dus wél leuk !
      Vandaag kwam ze thuis : mam, wickie (pakje drinken) is niet meer in hoor, dat neemt niemand meer mee naar school. Ze wil duidelijk meedoen met de rest (maar ze krijgt gewoon wickie mee hoor haha)

      Verwijderen
  4. Haha, die jurk als nachtjapon, dat herken ik wel. Heb vele items vroeger zien omturnen tot nachtjapen, verkeerde stof, verkeerde snit, geen gezicht als het eenmaal af was... met drie zelf-naaiende tienerdochters in huis vroeger met mijn moeder als toezichthoudend naaister hadden we nooit tekort aan nachtgoed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zal je een nachthemden gehad hebben haha !
      Hier gaat het ook zo hoor, waarschijnlijk lag dit jurkje niet voor niks in de zak 'onafgemaakt'.

      Verwijderen
  5. Wat een geweldig idee had Christian,..prachtig is het pin-automaat. Fijn dat hij even een oppepper kreeg soms is dat inderdaad even nodig en ik kan me ook voorstellen dat het niet altijd makkelijk is.
    Om de jurk / nachtpon moet ik wel lachen dat krijg je nu natuurlijk als ze groter worden hihihi

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet ook eigenlijk geen stofjes meer kopen zonder haar aanwezigheid ;-)

      Verwijderen
  6. Whaaah, wat een heerlijke kids! Ja, dat ís toch ook gewoon een nachtjapon voor grote meiden? Overigens geen gezicht hoor, bij kleine meisjes, echt alleen voor GROTE!
    Ik heb geloof ik wel mazzel dat ik niet zo ver woon van het Zaanse (heb er ooit zelfs een aantal jaren gewoond), dus ik fiets voortaan gewoon wat verder voor een wél gezellige pinautomaat. Heeft hij nog meer van die fantastische ideeën? Vast wel :-))!

    En zo zie je maar weer: elk kind heeft zijn kwaliteiten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je komt maar gezellig pinnen hoor haha !
      Christian is altijd erg creatief, houdt erg van tekenen, knutselen, knuffelen (lekker)

      Verwijderen
  7. Wat een herkenbare verhalen.
    Vooral over christian (had een brok in mijn keel toen ik het las)
    Moeilijk is dat soms he!
    Je wilt zo graag helpen ,maar je moet idd ook loslaten, de balans daar in vinden is soms moeilijk.
    Maar ik merk aan mijn zoon (bijna 12) dat luisteren en er gewoon voor hem zijn vaak al genoeg is.
    Alhoewel pre pubertijd niet echt mee werkt op het moment haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha die pubertijd, ik houd m'n hart vast bij Christian. Laura begint nu ook te pubere, moet ik soms ook even van slikken!

      Verwijderen
  8. Hahahaha, wat een schitterende reactie van je dochter.. En moeders maar denken dat ze weer een mooie jurk heeft afgeleverd!! Maar even zonder dollen, ik vind het haar erg leuk staan. Of ze het nu als jurk of als nachtpon wil dragen...

    Wat heeft jou zoon een creatieve geest zeg, om van een kartonnen doos een pinautomaat te maken! Ik vind dat echt super! En natuurlijk gefeliciteerd met zijn overwinning met voetballen!!

    Het belangrijkste is dat je er bent voor hem... Daardoor zal hij alleen maar sterker worden!

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik herken je gevoelens als moeder hoor Syl onze jongste is ons zorgenkind maar wel vreselijk creatief en lief maar je wil zo graag dat ze "gewoon" kunnen opgroeien, het belangrijkste is er altijd voor ze zijn,een thuisfront waar ze op kunnen bouwen en heerlijk toch dat jij nu voortaan thuis kunt pinnen.De "nachtpon" van je dochter lijkt mij heerlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het hoor, maar ik ben af en toe mijn balans kwijt. Ik moet werken, ik wil er ook zijn voor hem dus werk in onder schooltijd maar dat werk, ik zit er nu bijna 2 weken, het is echt vreselijk. Ik vertel later wel meer.

      Verwijderen
  10. Het pinautomaat:-)hoe slim! Soms vergeet ik ervan te genieten al die frutsels die onze kinderen willen bewaren, niet wetende wat er in hun brein omgaat :-) Dit soort bouwwerken komen me bekend voor.
    Leuke kinderen heb je.

    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en het mag (voorlopig) echt niet weg hè, ik heb dus een pinautomaat onder de salontafel liggen haha

      Verwijderen
  11. Wat een leuke pinautomaat.

    Hier is de oudste zoon ook zo gek van voetbal. Leuk hé om die mannen wekelijks het beste van zichzelf te zien geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, zit nog even met plezier dit oudere blogberichtje van je te lezen :-)Dat nachthemd ... smile. En groot gelijk hoor, ze hoeven niet allemaal professor te worden. Hier zijn de oudste twee heel erg dyslectisch en dan valt het niet altijd mee op school. De oudste was ook altijd onzeker, nu is hij 11 en zittie gelukkig goed in z'n vel en ze moeten het gewoon van hun creativiteit hebben. Geef de oudste een hamer, spijkers en hout en hij maakt de leukste dingen. Mijn dochter is ook enorm van het freubelen en kan echt leuk tekenen. Kortom, laat die goser van jou maar lekker pinautomaten maken dan issie helemaal in z'n sas en dat is toch wat je als moeder graag wilt zien :-) Fijn koesteren die mannetjes, dan komt het best goed.

    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jolanda, zo is het ook wel ja. Het gaat zoals het gaat. En ik ben super trots op beide kids. Over Laura hebben we ons ook zorgen gemaakt op school, is geen rekenwonder. Maar toch, door haar tomeloze inzet en enthousiasme heeft ze voorlopig VMBO-TL advies gekregen.

      Verwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...