zondag 15 januari 2012

Kringloopschatten No. 9

Heerlijk retro toch, deze trommeltjes !

De grote (koek)trommel is nu in gebruik als knopenbak en het kleinere trommeltje staat gewoon leuk te wezen. Ik heb genoeg troepjes dus hier ga ik ook nog iets voor verzinnen.
Ik moet nodig gaan ruimen in mijn naaikamertje annex kledingkast annex strijkhok annex wasmand.
Tips voor het opruimen van een (te) kleine ruimte zijn welkom. Ik probeer het altijd wel maar het lukt me niet erg het overzichtelijk te houden. Ik wil teveel denk ik.

Het kleine trommeltje heeft aan alle kanten verschillende bloemetjes, kijk maar :
En bovenop het dekseltje staan ze allemaal tezaam:

Deze toffe pannenlappen vielen ook zomaar in mijn mandje !
Ik ga ze niet gebruiken als pannenlapjes maar ik vond de appeltjes leuk om ergens in te verwerken, de (linnen?) stof is dubbel dus 4 appeltjes om als applicatie te gebruiken. En misschien wordt het wel heel wat anders, we zullen het zien.

Detail van een doek, meegenomen omdat het zo mooi geborduurd is.... ik zie hier een tas in.... of een luxe etui of of of nou ik wilde het gewoon hebben!

Om nog even terug te komen op de Las Vegas Party waar Laura gisteren heen is geweest....
Ze vond het helemaal geweldig ! Ongeveer 3 uur heeft ze mokkend voor de kast gestaan. Je kent het vast : mam, ik heb níks om aan te trekken. Ik zeg: doe gewoon een spijkerbroek aan met een bling bling shirt. Maham.... ik ga naar een Party hoor, dan doé je dus geen jeans aan. Oh okee, nou dan ga je zelf wat kiezen.  Zo gezegd zo gedaan (ahum) ... het werd dus een bling jurk (inmiddels tuniek qua lengte) uit de verkleedkist, tregging, bolero erop en helemaal leuk. Foto maken mocht ik niet want tóch zat er nog enige wrevel.

Ik hoorde van een andere moeder dat onze meiden geweldig stonden te dansen en nogal uit hun bol gingen. Manlief zat (volgens instructie) netjes in de auto te wachten om haar op te halen, die heeft dat beeld dus niet gezien. Ik kan me wel voorstellen hoe het eruit ziet als 60 kinderen het naar hun zin hebben !

Syl

9 opmerkingen:

  1. wat een toffe spullen vind jij in de kringloop... je hebt er echt oog voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het bovenste trommeltje heb ik ook, tenminste hetzelfde model , bij mij is hij blauw met witte bloemetjes. jaren geleden ik denk dat ik een jaar of 20 was gekocht. dus ze zijn zeker 30 jaar oud. dsat tafelkleed net eender, een jaar of 30 geleden was dat helemaal hot. en borduurde dat voor mijn uitzet. dat tafelkleed heb ik nog en ik heb zelfs nog het patroonboekje ervan
    zal het binnenkort eens opzoeken en er een blogje over doen. leuk die kringloop schatten. ben al een poosje niet meer geweest dus het wordt weer tijd hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jippie, dan heb ik echt een oudje gevonden !!
      Ben benieuwd naar jouw spulletjes. Soms ben ik in een retro-stemming haha dat blijkt. Het moet wel allemaal een plekje in m'n naaihokje krijgen, want in mijn huiskamer is geen retro te vinden.

      Verwijderen
  3. Je hebt erg leuke spulletjes gevonden hoor. Ik had laatst ook mazzel. Mijn man kwam laatst thuis van de kringloop, op zoek naar processors, met 3 haakboekjes van vroeger. Waaronder 2 boekjes met patroontjes van fijn haakwerk. Ik zie ze steeds meer op blogs verschijnen, dus dat komt goed uit...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi, wat een mooie kringloopschatten! en...opruimtips voor een te kleine ruimte? Ik ben dit jaar met goede moed begonnen mijn kleine flat uit te ruimen :), struikelde alleen nog maar over van alles & nog wat. Het criterium is nu: 'stel dat ik nu ging verhuizen, nam ik dit of dat dan mee?'Zo nee? Dan gaat het nu vast weg....radicaal maar werkt wel. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love dat ronde blik, mooimooimooi!! Wat een leuke kaarten heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat trommeltje is zooooooooooooooooo schattig! zo heerlijk retro!!!
    zo iets wil ik nou ook wel eens tegenkomen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow ik hou ook zo van blikken,Echt super !!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...