zaterdag 16 juli 2011

Broek is af ! En vooruit.... nog een Antonia

Mam..... ik vind 'm vet gaaf !
Zooooooooo daar wordt mama blij van, zeker omdat Christian het meent.
Zelf weet ik niet heel goed wat ik van deze broek moet vinden, de stof is prachtig en het is ook heel goed gelukt maar ik vind die tailleband niet mooi. Komt omdat ik geen bruine boordstof op de markt kon vinden en ik durfde het niet aan lukraak bruin op internet te bestellen. Dat luistert wel nauw. Dus maar een lichte band besteld. Natuurlijk draagt Christian geen navel t-shirts dus je gaat van die band helemaal niets meer zien. Waar maak ik me eigenlijk druk om, hahhahahaha.



Verder heb ik me bezig gehouden met een Abacadabra 103 voor Laura in helder witte katoen. Ze is net terug van schoolkamp dus laat 'r even darren. De foto's komen dus nog. Ik zie zo al dat het veeeeeeeeel te groot is en ook létterlijk een hoog Abacadabra gehalte gaat hebben, met een toverstafje erbij gaat ze mij + tuniek wegtoveren ben ik bang. Misschien kan ik er nog wat aan veranderen maar ik had al 2 (!!) maten smaller genomen en alsnog kan ik er zelf bijna in.

Dit Antoniaatje was zo gemaakt, dit keer de variant met de lange mouwen. Ik vind 'm zelf erg leuk geworden. Maat 110/116 is het en gaat hier in huis dus niet meer lukken. Was een goede oefening voor de stoere versie die ik voor Laura ga maken.



Ik zit weer even in een flow.... naai-flow wel te verstaan, er ligt nu een bloemige tricot onder de machine dat een jurk voor mezelf moet worden. Diana Mode nr. 82 en dan jurk 11, met een knoop voorop. Een rotpatroon om uit te tekenen, wat een ontzettend onduidelijke patroonbladen, niks aan. De stof had ik nog in voorraad, voor zo een jurkje is het super.

En ik verheug me op de projectjes die komen gaan. Heb gisteren 2 van de 3 bestelde Farbenmix patronen (van de actie 3 halen 2 betalen) binnen gekregen. Farbenmix Laura, waar ik (heel toepasselijk) een tuniek/jurkje voor Laura van ga maken, Farbenmix Mariluz, dat gaat een jas voor Laura worden. Ik heb nog nooit een jas gemaakt, zal een hele uitdaging zijn. Ik denk dat ik de jas van een brede rib of stoere jeansstof ga maken, ben ik nog niet uit. Eventuele tips zijn welkom.
Op de Bandito moet ik jammer genoeg nog even wachten, die wordt nageleverd. Die had ik eigenlijk als eerste willen maken, want vesten vind ik zo handig voor de vakantie en zeker Laura kan nog wel wat vesten gebruiken.

Aanstaande woensdag ga ik maar weer eens naar de markt in Wormerveer als het weer het toelaat, op zoek naar stoffen voor m'n nieuwe projecten. Want met de enkele meters die er liggen lukt het niet meer om kleding voor Laura te maken.

Trouwens, ik ben heel blij want ik heb sinds kort 1 volger, dank je Mariëtte. Ik hoop dat er wat meer volgers bijkomen. En voor de lezers die mij via Hyves volgen: Mariëtte maakt echt heel mooie dingen, de moeite waard om eens te bekijken. Dat kan hier.

1 opmerking:

  1. Die volgers die komen wel, dat weet ik zeker!
    Leuke Antonia en de broek is echt stoer, mooie stof! Succes met je naai-flow ;-)
    Mariluz staat hier ook op het programma voor het najaar en een jas moet je gewoon aan beginnen, dat gaat je wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...