maandag 27 juni 2011

Xenia is af en Christian is bijna blij

Mijn allereerste Farbenmix Xenia is klaar! Ik vond het een erg leuk jurkje om te maken, heb even zitten rommelen met het ritsje want - hoe-moest-dat-ook-alweer maar ging eigenlijk best goed. Volgens de tips op het patroon heb ik voor mijn slanke (zeg maar dunne) den een maat kleiner genomen en dan verlengd naar de grotere lengtemaat. Breedtemaat 134/140 en lengte 152.
Ik vind het jurkje wel wat aan de lange kant maar Laura groeit best hard dus ik laat 'm zo. De volgende die ik ga maken wordt van tricot voor iets meer bewegingsvrijheid en dan wel iets korter, ik denk dat ik de onderste strook weglaat zodat het op de knie valt.
ik heb Laura zo ver gekregen om even te poseren:



Natuurlijk begon Christian te mopperen dt ik altijd kleding voor Laura maak en noooooooooooit voor hem. En hij heeft gelijk, het schaamrood staat op m'n kaken. Ik heb ooit op naailes een nogal ingewikkelde broek gemaakt en tegen de tijd dat ik 'm af had..... je raadt het al..... had Christian al 2 maten groter.
Maar ik heb in Knippie juni/juli een stoere broek gevonden, bermuda model, eigenlijk meer capri want valt niet wijd. Broek 19b is het en dan uitgevoerd in een geruite camouflagestof van De Stoffenkraam. Op de foto is het niet goed te zien maar er zit een subtiel aqua streepje in, maakt het net even aparter. De stof was maar 3 euro/meter en ik heb nog een halve meter over. Net wel nog boordstof besteld, kan niet wachten tot het binnen is want dan kan ik de broek afmaken.
De broek tot zover:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...