vrijdag 24 juni 2011

Tuniek in Groene Ruit

Uit de Knippie april/mei 2011 komt dit lieve tuniekje in maat 98. Het tuniekje wordt in de Knip gemaakt van een rood/wit/blauwe ruit met het oog op Koninginnedag maar omdat ik de bestaande stoffenvoorraad wil gebruiken heb ik een groen/wit ruitje gebruikt. Het heeft inderdaad wel iets Koninklijks, hoewel ik 'm dan in 3-voud had moeten maken want de prinsesjes hebben altijd hetzelfde aan als ze op de foto moeten.
Ik heb een beetje zitten rommelen met het halsje maar het eindresultaat kan er mee door. In plaats van knoopjes heb ik met een knipoog naar Bengh lieve rode roosjes op garneerstuk gezet, ik vond dit een stuk minder stijfjes.















Voor Laura ligt de Blusentop van Farbenmix te wachten op een pasronde zodat ik de bandjes precies pas kan maken. Volgens het patroon horen er strikjes op de schouder maar dat wordt wat kinderachtig voor Laura. Ik ga elastisch biasband gebruiken. Ook deze stofjes komen uit de voorraad.

















En verder ligt er een geknipte Xenia waar ik dolgraag mee verder wil. Dit stofje had ik voor mezelf bedacht maar Laura vindt (net als ik) groen- en blauwtinten altijd zo mooi, staat haar ook erg fris.



Tot zover weer nieuws van de Zaanse Zolder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...